Tvrdá vázání na splitboard

Jak bylo již napsáno v dřívějším článku, mnohdy je výhodnějši dát na splitboardu přednost tvrdému vázání před (vázáním) měkkým. Tento fakt si uvědomuje velká část spliterů a proto každý rok vznikají nové systémy a firmy, které tvrdá vázání vyrábějí. V tomto příspěvku představím nejobvyklejší systémy:

1. Voilé MTN plate binding kit:

voile_mtn_plate_kit_450x450

 Základní klasika, kterou zná každý – dvoudílné vázání, které je třeba upevnit na slidertrack (ten je součástí universal splitboard interface, lze také koupit samostatně).

Váha: 0,64 kg + slidertrack 0,4 kg = 1,04kg / pár

Mírnou nevýhodou je zvýšené uložení boty nad deskou  a následný méně efektivní přenos síly z nohou jezdce do hrany prkna. Toto je však vyváženo cenovou dostupností a snadností přechodu z Voilé Universal Interface.

2. Další možností jsou Firstlight Bindings,

která vznikla jednoduchým navařením postranních lišt na slidertrack, čímž se bota dostala blíže k desce.

 

binding

Váha:  0,946 kg / pár

3. Bomber industries vyrábějí též tvrdou nástavbu na slidertrack

 

split_voile_350

4.       Tím nejlepším nakonec jsou bezesporu phantom-logo2 

 

splitboard-bindings

 

Jedná se o výsledek precizní strojařské práce, u kterého bylo dosaženo maximální přiblížení boty a desky. Na celý systém, který obsahuje i  superlehkou „dynafit“ špičku a podpatku byly použity převážně odlehčené letecké materiály. Váha základní desky vázání je 440g, dynafitová špička a patka váží dohromady 150g.

Nevýhodou je vysoká cena (celý set stojí cca 800 USD).

This entry was posted in Hardware. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Connect with Facebook

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>